lördag, oktober 20, 2007

Helgnöje


Idag har jag varit på hockey. Jag och hockey har tidigare känts ungefär lika sannolikt som, tja, jag och rodeo. Men jag tar seden dit jag kommer och det var kul! Spännande med två perioder utan mål och sedan tre mål på kort tid i tredje, på något sjukt sätt kul att se spelarna slåss på isen och (tragi)komiskt att höra mogna HV-fans ropa "Brinner det!" till (rödhårige) Jörgen Jönsson (som vunnit två OS-guld, två VM-guld och fyra SM-guld) när han gick in i utvisningsbåset. Den kommentaren har man ju annars knappt hört sedan mellanstadiet.

HV71 vann med 3-0 mot Färjestad hemma. Bara så att ni vet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag kollade en fotbollsmatch på stadion för ett par år sedan också. det var samma grej. skitintressant. det hände grejer hela tiden och jag försökte hänga med. skrålande och vågen och allt.

B sa...

yeah, uppdatering från norrland!

Josefine sa...

förvisso intressant. men jag minns att jag hade väldigt svårt för den där aggressiva stämningen. står inte ut med att folk tycker det är okej att säga och göra saker på en idrottsarena som inte är okej någon annanstans.

Anonym sa...

vilken illa vald match att gå på när FBK förlora.
/Henrik (kristins pojke)

Ms Johansson sa...

frida: ja man blir ju medryckt! ingen gjorde vågen vad jag kunde se, fast hv:s klack var ganska i gasen. jag hade inte bangat på att vara med där!

bibbs: especially for you, jag lovade ju!

josefine: ja, jag borde också ha svårt för den stämningen och rent teoretiskt och rationellt har jag det också. glåporden var fåniga, men det som hände på isen kändes ändå ganska skönt primitivt, på något sätt. alla som spelar är ju med i leken, de vet hur det går till. ingen är i underläge, det kanske är det som gör att det känns okej?

henrik: alltså, som smålänning kändes det ju inte helt fel att se fbk få stryk! bättre lycka mot nåt annat lag!

Anonym sa...

ah maggan dahling,

klockan narmar sig 3 pa morgonen och jag skriver dikter da jag har en ASSIGNMENT due imorgon for kreativ skrivnings kursen. och jag surfar din sida for att bli INSPIRED. tck for dina valskrivna berattelser om din vardag. har i melbourne lever livet tamejfan. kopiosa mangder av ol haromnatten resulterade i att jag somnade pa soffan pa en fest, ha ha. hander hela tiden! och sa blev det mer ol idag, da alla vi gick till en vans mini-fest i nya huset. och i och med att jag varit en dum flicka, maste jag skriva poesi/dikter sa sent pa natten. idag var en underbar dag, 31grader o saa varmt! under varsta hettan var vi tvungna att retirera till vardagsrummet och "gilmore girls" pa tvn.

ha de!

Anonym sa...

och har har vi en ganska ny bild av mig. en javla skitbild (kolla in min dubbelhaka! fy faan..). bilden ar fran parklife, en endagsfestival i melbourne dar m.i.a., muscles, justice spelade.

http://www.flickr.com/photos/12280225@N05/1436205537/in/set-72157602143415548/

ps. visste du att melbourne hette batmania forr i tiden? men det andrades for batmania ar ett alldeles for galet namn. traudigt.

Ms Johansson sa...

vickey: härligt att höra från dig och det var visst ingen skitbild på dig! förresten, skaffa facebook!