fredag, oktober 12, 2007

Kristinaland

Så, nu är jag hemma hos mina föräldrar för första gången sedan i somras. Jag lämnade ett soligt och "för varmt för jacka"-ljummet Malmö vid lunchtid och steg av i Alvesta - a k a en annan klimatzon - vid tre. Vantar och benvärmare på, men det hjälpte föga. Stötte ihop med Lasse Åberg och hans fru vid tågbytet. De hade likadana reklamjackor på sig och skulle också på skräptåget till Värnamo. Tåget var överfullt och jag stod intryckt i ryggen till ett säte och tjuvlyssnade på två par som förmodligen var på väg till Göteborg för lite nöje. Det kändes som hemma att höra folk uttala sort* och kurs* på samma sätt som jag gör det. I Värnamo väntade mamma och vi gick som vanligt och fikade på Stigs. Väl där började en märklig fotosession (för mammas kollega vill se hur den omtalade dottern ser ut.) Min mamma vill alltid posera och jag vill aldrig posera. Min instruktion till henne lyder således "Men se NATURLIG ut!" och hennes till mig "Men titta in i kameran och SKRATTA nu då!" Så här blev det:




Inget fototävlingsmaterial, direkt.


*Sått och kuss. Så är det. Inget att göra något åt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I love sått och kuss! Det låter som ljuv barndomsmuisk i öronen!

Ms Johansson sa...

visst gör det? jag blir helt patriotisk, funderar på att börja säga ååkar i stället för orrkar också, som jag gjorde när jag var liten.