onsdag, juli 02, 2008

News

Dagar och veckor passerar och plötsligt är det juli och insikten att sommaren inte är oändlig i år heller infinner sig. Jag kan knappt skilja på dagarna som gått sedan midsommar, men klart är att en hel del möbler till nya lägenheten är fixade och att jag är otålig med att få dit mina grejer. Under processen med att flytta N:s prylar har det gått upp för mig att han har massor av fina småprylar med lite olika historier bakom sig och att jag inte har något sådant. När jag var liten var mitt rum fyllt av diverse småprylar. Vad var det som hände egentligen? Märkligt. Det är ju sådant som ger ett hem karaktär. Att ta dit minbarndoms samling av cocker spanielhundar i porslin känns inte som ett alternativ.

När vi inte har fixat med lägenheten har jag försökt mig på att spela Hitman, vilket gick någorlunda på första banan, där man får instruktioner för hur man ska ge sig på sina offer. Sedan ska man klara sig själv och då dog jag innan jag ens hann innanför dörren till vingården. Jag har alldeles för dålig Playstation-erfarenhet, men jag ska jobba på det. Bättre gick det med Tekken, eftersom man där bara ska slåss och jag gillar verkligen det. Önskar ju verkligen att jag behärskade någon kampsort på riktigt också. (Eller, det gick bättre så länge jag spelade mot spelet och inte mot N.)

Nu är jag en vända i Malmö och fixar med saker. Denna dagen fikar jag mig igenom, nu senast med B, äventyraren (ovan.)

Inga kommentarer: