tisdag, juli 22, 2008

Tisdag - not all it's cracked up to be

Förra veckan var det ilska som fick mig att gå, den här veckan är energin slut. Jag är så utmattad att jag knappt orkar använda armar och ben. De skakar och värker. Idag insåg jag också, när jag hamnade framför en spegel i dagsljus, att jag börjar bli så gråhårig att det faktiskt syns ganska väl. Som en mamma.

...

En ny anledning att gråta: att gå till pappersåtervinningen över gatan med ungefär fyra-fem års prenumerationer av Elle och Damernas Värld, ett par års prenumeration av Sonic samt en ansenlig mängd lösnummer av In Style. Hade detta varit för några år sedan hade jag velat spara tidningarna och i stället fått gråta på flyttdagen. Nu är det bara så skönt att bli av med dem. Puts väck. Endast pop och bibel får stanna, för de känns lite som historiska dokument.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har gjort precis som du. och sparat exakt samma tidningar som du. började räkna på hur mycket pengar jag bara lät hamna i pappersåtervinningen. det var för mycket för att jag skulle orka tänka på det.

Ms Johansson sa...

jag gjorde detsamma, men var redan på så ultradåligt humör att jag också gav upp. no more modetidningsprenumerationer för mig!