lördag, juli 19, 2008

Yada, yada

I ett fåfängt försök att ignorera flyttpackandet klamrar jag mig fast vid datorn. Här är lite tidsfördriv från The Girl Least Likely To:

1. Hur gammal är du om fem år?
35. (Min scary age? Jag vet inte.)

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Jag steg nyss upp och natten tillbringade jag med mig själv.

3. Hur lång är du?
182 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
No Country for Old Men (bra, men det är en gåta att den fick Oscar för bästa film) och Eastern Promises (borde ha fått Oscar för bästa film, grym!)

5. Vem ringde du senast?
N.

6. Vem ringde dig senast?
N.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det är väl klart att jag gör.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror helt på vem det gäller. Jag hatar att ringa till många, men gillar att ringa vissa.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta sedan snart 31 år.

10. När såg du senast din mamma?
För några helger sedan.

11. Vilken ögonfärg har du?
Brun med en hint av oliv.

12. När vaknade du i dag?
Först vid 8.00, sedan vid 11.00.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Fairytale of New York med Pogues och Kirsty MacColl. (Sjukt att iTunes i detta nu slumpade fram Just Like Christmas med Low!)

14. Vilken är din favoritplats?
Hemma på gården och någonstans med utsikt i Jönköping.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Någonstans där jag inte själv kan bestämma när jag får ta mig ut.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Så kan jag inte tänka.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Då liksom nu var jag rädd för det mesta och vaknade jag på natten var förmodligen döden, sjukdomar och spöken på topp tre-listan.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Josh halkade på sina nya hala skor när han skulle göra en smooth entrance i Senathuset i nattens West Wing-avsnitt. Jag älskar att de inte gör någon grej av det, utan bara låter det hända i förbifarten.

19. Hur stor är din säng?
Min nuvarande 105 cm, min kommande 180 cm.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Som Gud skapade mig.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två.

23. Hur många landskap har du bott i?
Två, Småland och Skåne.

24. Vilka städer har du bott i?
Gislaved (eh stad?), Växjö, Malmö och snart Jönköping.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Jag fryser om fötterna året runt, så strumpor om jag inte är barbent. Då går fåfängan före.

26. Är du social?
Mindre nu än för något år sedan. Kan vara en riktig loner när det vill sig.

27. Vilken är din favoritglass?
Tja, någon med choklad.

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jag gillar mest kakor.

29. Tycker du om kinamat?
Jag HATAR kinamat. Fadd smak!

30. Tycker du om kaffe?
Mmm, med varm mjölk.

31. Vad dricker du till frukost?
Först ett glas vatten, sedan halva apelsinjuice, halva tranbär.

32. Sover du på någon särskild sida?
Helst närmast dörren.

33. Kan du spela poker?
Jag har spelat det en gång, men har för defekt minne för att kunna minnas reglerna.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, med vissa katter och hundar och en viss man.

35. Är du en beroendemänniska?
Oh God yes. Försöker jobba på det.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, men halva världen fyller år dagarna runtomkring.

37. Vill du ha barn?
Ja, fast tänker jag närmare på det blir det ju rundgång i skallen.

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, lite franska, spanska och tyska. Förr var jag en fena på latin, men det defekta minnet spökar igen.

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men taxi som om den vore en.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet, givetvis.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Tillfredsställelser, som dvd-boxar, vissa kläder och böcker.

42. Äger du dyrbara smycken?
Knappast.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Alla mina favoriter har ju slutat gå, så Sex and the City, The West Wing, Gilmore Girls, Six Feet Under, Studio 60...nu följer jag bara Dexter.

44. Kan du rulla med tungan?
Rulla ihop? Japp.

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Åh, jag tycker att jag är omringad av roliga människor!

46. Sover du med gosedjur?
Nej, nej och åter nej. Nej.

47. Vad har du för ringsignal?
Slow med The Mary-Onettes.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
De ligger kanske i en av alla miljoner garderober i vårt hus.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min nya röda Puma-t-shirt.

50. Flirtar du mycket?
Inte som förr.

51. Kan du byta olja på bilen?
Det borde inte vara så svårt.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, fast jag borde ha fått det på väg till Hultsfred för 11 år sedan...

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Mörkt Vatten av Joyce Carol Oates.

54. Läser du någon dagstidning?
Nix, ibland DN på nätet.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, för dyrt för min ekonomiska situation just nu.

56. Dansar du i bilen?
Nej.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Jag lyssnar aldrig på radio.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Ännu en kom ihåg-lapp om flytten.

59. När var du i kyrkan senast?
För någon vecka sedan, när jag hjälpte mamma att vattna blommorna där.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min svensklärare och tillika klassföreståndare, Magnus.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En vecka. Det var ett annat liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om filmerna.. jag tycker att Eastern promises var så mycket bättre än No country..(visserligen både somnade jag till några gånger samt såg den utan undertexter vilket i sin tur ledde till att jag fattade noll av tommy lee jones monologer). Kul att två så våldsamma filmer kan vara så olika :)

Hoppas flyttpackandet går bra!
Kram!

Ms Johansson sa...

det kan hända att även jag somnade till någon minut under "no country..."...men verkligen, eastern promises förtjänade priset mer!

sjukt coolt förresten att du är en mamma nu, jag är så glad för er skull!

kram

Anonym sa...

Den här ska jag sno nu. Bra när man inte orkar blogga seriöst.