måndag, juli 07, 2008

Parents, you gotta love 'em

En sak som fortfarande är rolig, så här två dagar senare, är följande: det var natt och mina föräldrar hade precis kommit hem från en fest. Mamma stökade runt i köket och jag pratade i telefon med N. Jag ropade till mamma att hon gärna fick ge mig en skål flingor och mjölk och efter en liten stund kom hon in med skålen i vardagsrummet. Jag tittade ner i den och var så beredd på att se Branflakes att jag verkligen inte förstod vad det var för missfärgad mjölk och små kulor som låg där i skålen (det var ganska mörkt i rummet.) Jag frågade mamma vad sjutton hon givit mig och hon tittade på mig och sa: "Men du ville ju ha lingon och mjölk?" Sedan skrattade jag så mycket att jag fick lägga ifrån mig luren ett tag. Det är roligt på så många sätt, till exempel att jag aldrig i mitt liv ätit lingon(sylt) och mjölk, att mamma trots det bara gav mig det utan att ifrågasätta det och att det är en sådan bisarr sak att vara sugen på (om jag nu hade varit det.) Nästan, nästan, lika kul som när vi skrev upp på en lapp att N:s pappa skulle köpa Ramlösa granatäpple och han kom tillbaka med Ramlösa naturell och ett par granatäpplen.

Inga kommentarer: