söndag, juli 13, 2008

Retrospektivt

Nu är jag i Malmö (sommarjobb börjar i morgon) och utvärderar, eh, semesterbilderna. De var inte många och består nästan enbart av djur:

Stutarna ska byta hage och är lite försiktiga i början. What is up?, tänker de.

När de anar (den falska) friheten kommer de loss och är ganska bedårande. Klumpigt barnsliga.

Jag vaktar och anammar looken gammal torgkärring. Skulle fattats en tand i överkäken också. Elstängsel i bakgrunden.

En kille jag gillar, men som bara visar att han gillar mig tillbaka när han har lust. Är det det här du kallar kärlek? (Jag vill vara med i vilket fall.)

Här kan man tänka sig att han är en förkrympt panter alternativt en ilsken porslinskatt.

I Jerusalem tog jag inte en enda bild, men jag kan meddela att jag nu är ganska bra på Tekken 4, att vi har cyklat sommarens första uppförsbackerunda och fantasiinrett lägenheten. I går kväll var vi där och pyntade och pysslade. Gardiner, men ingen soffa. En fin räv i sovrumsfönstret, men ingen säng. En skön känsla att öppna balkongdörren och se skymten av Vättern.

Inga kommentarer: