måndag, maj 28, 2007

Jag har rest tillbaks i tiden, blivit ung

Idag på jobbet satt jag och ett par av mina kollegor och diskuterade hur ung en elevs mammas nya man såg ut (eh, ja, det är lätt att falla in i skvallerträsket på en skola.) En medelålders man som börjat på skolan efter det att jag slutade i somras kom förbi och föll in i samtalet. Hans kommentar var: "Ja verkligen, han ser ju att vara 18-19, som du är." Och så tittade han på mig. Jag blev så paff att jag inte hann säga till honom att han var 10 år fel i tiden samt att jag har 3000 högskolepoäng innefattandes bland annat en lärarexamen innan han gick iväg. Resten av eftermiddagen har mina kollegor kallat mig "vår duktiga Ung i Sommar-praktikant." (Detta samma dag som jag chockerade en elev med att inte vara gift.)

Inga kommentarer: