onsdag, maj 09, 2007

Backbeat the word was on the street that the fire in your heart is out

Om drygt tio minuter föddes jag. "Det känns mer som fem år sedan än 29 år sedan", sa min mamma i telefon när hon väckte mig förut. När lillan kom till jorden, det var i maj när göken gol, sa mamma att det lyste av vårgrönt och av sol, brukade hon sjunga för mig när jag var liten. Men nu är jag stor och min födelsedag kommer att bestå av en illa förberedd examination i Lund, tåg i ilfart till Malmö, jobb på skolan och plugg hemma. Det blir ju med andra ord klackarna i taket från tidig morgon till sen kväll. Jag försöker tänka att det inte spelar någon roll; samtidigt vet jag att jag kommer att gå omkring och vara emo hela dagen och tänka "M-men, men det är ju min födelsedag" när något känns jobbigt. Patetiskt. Men jag har ingen kraft att göra något åt det. Jag brukade vara bra på att fira, allra bäst var jag förra året. Det känns på många sätt som igår, så jag kanske kan leva på det lite i år också. Go shorty, it's your birthday.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag trots plugg och jobb.

B sa...

Grattis Maggie-Mags!

Anonym sa...

Grattis Maggan! Tänk på det som att du sparar dig till nästa år...

/Maria

Anonym sa...

Grattis!

Josefine sa...

åh, maggans födelsedagar är alltid de bästa. jag får också leva lite på förra året. stor puss och grattis!

Anonym sa...

Grattis! Min födelesedag var inte heller så jättehet detta året så jag vet hur det känns.

Ms Johansson sa...

åh tack alla, nu blev jag alldeles rörd här!

Anonym sa...

vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla maggan idag! med blommor och blad, vi firar hennes dag, ja vi gratulerar lilla maggan idaaaag! hipp hipp HURRAAAA, hipp hipp HURRAAAA, hipp hipp HURRAAAA, hipp hipp HURRAAAAAAA! halsningar fran australjen, lilla damen. hoppas du hade en finfin dag, fastan det var rakallt. pa lordag ska vi ha fest for venice. roligt roligt. hej da

Ms Johansson sa...

tack darling, hoppas venices fest blir prima!