torsdag, maj 24, 2007

Status

Bara för att jag häromdagen skrev om min ekonomiska situation har jag nu fått jobba ganska mycket den här veckan. Bara några timmar per dag, men det är alltid något. Jag ser allt på kort sikt nu och då blir varje krona nödvändig. Men mest är det skönt att jobba. Jag kommer till skolan och där är jag vuxen. Alla känner mig, jag är självklar för dem. Och jag kan inte bara tänka på mig hela tiden. En tjej snurrar in sitt hår i repet till en gunga och får panik; då kan jag knappast gå omkring och vara emo. Det är något av en andningspaus. Dessutom har solen strålat både idag och igår, vilket innebär betald solbränna. Idag har jag spelat lite basket och blivit utklassad av en nioåring som är hälften så lång som jag samt sett två nyskilda föräldrar hata varandra inför både barn och personal.

Nu ska jag strax ut och springa. Aktivitet är ordet. Inte sitta stilla.

Inga kommentarer: