lördag, april 14, 2007

Ben & Tracey


Snart, snart måste jag läsa Patient av Everything But The Girl-Ben Watt. Det kommer att vara jobbigt (eftersom jag är livrädd för sjukdomar) men det kommer nog att vara värt det. Hans historia har fascinerat mig länge och textavsnitten som publicerats på Bodil Malmstens blogg här och här gav mersmak. Till exempel det här:

Han ler och sätter sig på sängkanten. Han har en dålig nyhet och en dålig nyhet. Den dåliga nyheten är att han tror att jag befinner mig i en utdragen, långsam hjärtattack och den dåliga nyheten är att om han har fel så är jag på väg att få en stor hjärtattack. Jag besvarar hans leende.

Hm, panik.

Boken är inte bara en andlös beskrivning av att nästan ta döden i hand. Det är också en skildring av kärleken mellan Ben Watt och hans älskade Tracey Thorn.


–Vi har varit tillsammans i 25 år nu. Det är svårt att föreställa sig hur livet skulle vara utan henne.

Inte panik. Nu börjar jag nästan gråta istället. Jag blir så rörd av sådant. Här är resten av Andres Lokkos intervjuer med dem båda.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Åt just frukost med sydsvenskans kulturdel. De påstår att Interpol spelar på accelerator the big one i sommar! Men. Det blir inget i Malmö. Bara Stockholm och Göteborg. Eufori! Ha en ljuvlig söndag.

Anonym sa...

dessutom bright eyes, electrelane, css, junior boys.. jag får nästan andnöd. Accelerator kittlar mitt sinne. Samtidigt bekymmersamt att det inte blir något i Malmö.

(interpol!)

Ms Johansson sa...

amen vad i helvete, rent ut sagt! okej att man kan ta sig till göteborg, det hade ju varit så underbart att gå 100 meter bort och ta in interpol! shit. men tack för infon och ha en underbar söndag du också!