fredag, april 13, 2007

Varsågoda att somna

Jag behöver aktivera mig, tänka på vad som helst som är trivialt, so here I go:

Tio första

  1. Första bästa kompis: Lotta, vi möttes sex år gamla när vi gick i simskolan tillsammans. Vi var MagganochLotta i ungefär 10 år, sedan Maggan och ibland Lotta. Nu är hon mamma i London.
  2. Första bil: ingen.
  3. Första kärlek: Johnny på lågstadiet (om det nu ska kallas kärlek. Jag lånade hans Metallicaskivor.)
  4. Första husdjur: katten Ludde, röd och yvig.
  5. Första semester: Jag tror att det var Idre fjäll, men jag var bara ett par år gammal så jag minns ingenting.
  6. Första jobb: körde reklam mitt i smällkalla vintern på mellanstadiet.
  7. Första köpta skiva: vinyl: Carola. Cd: Radio City Hits nummer någonting.
  8. Första riktiga kärlek: kan ha varit John (inte samma person som Johnny. Märkligt namnsammanträffande.) Men den var obesvarad, tror jag. Jag vågade aldrig ta reda på vilket.
  9. Första piercing: No way in hell.
  10. Första konsert: Carola på High Chaparral, på pappas axlar.


Nio senaste

  1. Senaste alkoholdrycken: ett glas vin i påskas.
  2. Senaste bilfärd: Villstad - Värnamo i tisdags.
  3. Senaste filmen du såg: Den Vilda Jakten På Stenen hos N.
  4. Senaste ringda telefonsamtal: mamma.
  5. Senaste bubbelbadet: jag bubbelbadar inte.
  6. Senaste spelade cd: mina cd-skivor vilar, iTunes jobbar. Just nu: Lloyd Cole.
  7. Senaste kyss: i måndags kväll på Jönköpings resecentrum.
  8. Senaste gången du grät: igår kväll.
  9. Senaste måltiden: frukost (två mackor, flingor och löskokt ägg.)


Åtta har du nånsin

  1. Dejtat en av dina bästa kompisar? Eh ja.
  2. Blivit kär vid första ögonkastet? Nej, men flyktigt intresserad.
  3. Blivit arresterad? Nejnejnej, präkt alert.
  4. Fastnat med blicken i någons urringning? Oh ja, så fort jag ser en urringning fastnar jag för ett ögonblick.
  5. Fått ditt hjärta krossat? Ja, om och om igen. Det är så lättkrossat.
  6. Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej.
  7. Haft ett one night stand? Nej.
  8. Busringt till någon? Tusen gånger när jag var liten. Det var min hobby.


Sju saker du har på dig

  1. Barnnattlinne.


Sex saker du gjort idag

  1. Stigit upp.
  2. Pratat med mamma.
  3. Pratat med en kille på Sydsvenskan.
  4. Kollat mailen.
  5. Ätit frukost.
  6. Surfat.


Fem favoritsaker utan rangordning

  1. Min iPod
  2. Min dator
  3. Min lägenhet
  4. Mina röd-vita gympaskor (inte så fräscha längre, men pålitliga.)
  5. Viktig bok


Fyra personer du kan berätta allt för

1. Ingen. Aldrig i livet. Sedan finns det ett par som ligger nära (J, N, mamma och ett par till som inte skulle vara beredda på det.)



Tre val

  1. Blått eller rött? Rött slår ju allt utom svart.
  2. Sommar eller vinter? S.O.M.M.A.R.
  3. Choklad eller chips? Chips.


Två saker att göra innan du dör

  1. Skriva en bok. (Mhm...)
  2. Sluta upp med allt dumt.


En sak du ångrar

  1. Att jag skjutit upp saker tills det känns för sent att göra något åt dem.

Inga kommentarer: