torsdag, april 19, 2007

You're a big girl now (but your hair is smaller)

I år är det tio år sedan jag tog studenten, kom jag på förut. Det känns snarare som 100 år sedan. Det är ju knappast något att sitta och bli sentimental över, men det slog mig ändå att jag vid den tidpunkten inte hade träffat någon av de människor som står mig allra närmast idag. Jag var inte så nära någon då. Den enda vägen var upp, kan man säga.

Jag kan inte motstå att bjuda på några (suddiga) tidstypiska bilder:


Jag i klassrummet strax innan utsläppet. Åh himmel, volymen på pagen! Jag klippte av mig mitt långa hår veckan innan studenten för att jag var så trött på frisyrhysterin inför balen och för att mitt hår ändå var för tjockt att sätta upp. Det fick mig att känna mig ganska radikal. Bilden visar ju dock tydligt att radikal var det sista jag var. /Präkt


Hemma är det kutym att efter utsläppet färdas hem i något fräckt fordon. Jag och min kompis åkte i den här bilen. Trots att det var över 25 grader varmt höll jag på att frysa ihjäl på vägen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va söt o glad!

Ms Johansson sa...

jag var helt euforisk den dagen! sedan gick all luft ur mig och jag fick hög feber och influensa...men den dagen var bra!

Anonym sa...

jag var gråtfärdig och darrig hela min studentdag :(

Ms Johansson sa...

ja min bal var lite så, då kändes allt bara jobbigt. känslomässigt spekttakel, den där studenten...