fredag, april 06, 2007

Långfredag

Hej och välkommen till landet.

Mamma och jag på väg till skogen för att fika. Stora katten, som helst inte rör på sig i onödan, bestämde sig för att följa med.


I skogen fanns pappa. Han höll på att röja efter förra stormen. Sådär kul, enligt honom. Men vilket väder! Klarblå himmel, nästan vindstilla, lite småkyligt, alldeles tyst förutom fågelkvitter, doft av kåda. Katten fick lite panik över att vara så långt hemifrån (ungefär 500 meter) och jamade olyckligt. Jag fick bära honom hem.


Vitsippor! Jag har aldrig sett några i Malmö, vilket är en av den stadens (få) nackdelar. Vitsippor och jag go way back. Jag får nästan lite ont i hjärtat av att se dem.


Okej, jag kände mig lite naturromantisk idag. Jag föredrar naturen när den lever, helt enkelt.


Nu blev jag lite låg när jag läste det här. Men jag ser verkligen fram emot att läsa hela boken.

2 kommentarer:

Josefine sa...

din blogg är som ett andra hem för mig.

Ms Johansson sa...

känn dig mycket välkommen!