fredag, april 06, 2007

Random

Hemma vid pappas dator, mamma sover i sovrummet, pappa sover i soffan och det går inte att väcka honom. Jag har försökt sedan klockan elva och nu är hon snart två. Han bara säger "mm" och snarkar vidare. Förståeligt, det finns ju nästan inget skönare än att somna framför tv:n. Jag är själv så trött att ögonen går i kors men jag är ändå lite för rastlös för att lägga mig. För mycket som går runt i huvudet. Det är en vacker natt och stjärnhimlen utanför är förkrossande. Nästan övernaturlig. Stjärnorna känns närmre än normalt.

N har varit hos mig i Malmö i veckan (yay!) och idag körde han mig hem hit. Jag är ingen fena på att åka bil långt, men det gick ändå bra. Vi kom fram precis när solen höll på att gå ner och det var vackert ute. Det såg ut som påsk. Det är något med färgerna, de torra vägarna och ljuset.

Vi såg Borat-filmen igår och jag som inte var säker på att jag skulle klara av den utan att gömma mig bakom en kudde blev mycket positivt överraskad. Den kändes faktiskt lite viktig, både ur humor- och människosynssynpunkt. Jag gillar när man inte vet vad man ska tycka, när det inte går att avgöra vad som är rätt eller fel, pinsamt eller rättframt, vulgärt eller ärligt. När det kan vara allt på en gång.

Nej, en titt till på himlen sedan är det stenhård barndomssäng som gäller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag såg borat igår kväll. tänkte att lite humor kan väl inte skada, trots att det kändes som om jag ville sprängas i bitar. jag kom på mig själv med att flabba högt och länge ett antal gånger. mycket positivt överraskad.

Ms Johansson sa...

vad fint, vem trodde att borat av alla skulle kunna hjälpa till vid sådana tillfällen?