lördag, maj 13, 2006

Half the man I used to be

Jag hade, i mina ögon sett, världens födelsedagsfest igår. Det är inte ofta man kan säga att man har haft "världens fest" och verkligen mena det, men det gör jag nu. Jag, som tillbringat cirka 25 timmar i direkt solljus denna vecka, hade alstrat så mycket energi att jag var som en uppskruvad Duracellkanin hela kvällen. Men det som gav mest energi var nog ändå alla de 15 (?) människor som samlats i min etta. Jag älskar mina vänner. Jag älskar att se dem tillsammans under samma sak. Några stod på balkongen och rökte, några satt i sängen och skrattade, några dansade, några stod vid stereon och valde låtar. Ibland kunde jag bara stanna upp, se mig omkring och njuta.

















J hade bakat födelsedagsmuffins; jag hjärta J.

















Vissa upptäckte att man kunde leka kylskåpspoesi med muffinsen. Då kunde det se ut såhär. (Det kunde se betydligt snuskigare ut också, men det lämnar jag till fantasin.)





















Jag och J är bra på det här med bilder. Här spelar jag däckad, fastän jag vid den tidpunkten var så speedad att jag nästan kunde flyga. Idag, efter att ha varit vaken i 25 timmar, haft en känslomässig krasch vid fyratiden i morse, kommit i säng vid åtta och slumrat till tolv, känns plötsligt den här bilden väldigt sann.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad fint med födelsedagsmuffins!
Kul idé!och som sagt, hade gärna varit med! grattis igen!

p.s. Jag gick på j:s bilder av däckandet med rävfan, men den tabben gör jag inte om.. he he

lisa

Ms Johansson sa...

du och maria var saknade, givetvis! men dte blir fler fester!

rävfan, haha!
(och jag har sydsvenskanbilden på dig på mitt kylskåp nu, hehe..)

Anonym sa...

Åh vad kul att se lite bilder. Du ser (trots däckandet) underbar ut Maggan, vilken födelsedagsflicka!

Och Lisa, din bild hänger också på min garderobsdörr. Jag blir SÅ peppade varje gång jag ser den. Yeah Woman! /m

Josefine sa...

tack för VÄRLDENS fest, Maggan!
lisa och m: synd att ni inte kunde vara med, men som sagt, det kommer fler fester!

Ms Johansson sa...

tack maria!

tack själv,josefine, du bar stort ansvar för mitt välbefinnande!