lördag, mars 04, 2006

Hej helg

Igår kväll hade jag tänkt gå till Inkonst och lyssna på The Kid, eftersom sångerskan är en gammal klasskompis till mig. Ett (felaktigt) rykte sa att det var slutsålt, så vi hamnade på KB och Hello Saferide istället. Det var nog någon bakomliggande mening med det, för oj, vilken bra kväll det blev! Sällsynt bra. Jag har inte lyssnat speciellt mycket på Hello Saferide, men har alltid haft en känsla av att hon är väldigt sympatisk. Det hade jag alldeles rätt i. Jag blev lite småförälskad i hela hennes uppenbarelse och, framförallt, i hennes smarta texter. Hon sjunger om tv-serier, tvångshandlingar och San Franciso - klart jag faller. Detta var en av få konserter som jag kunde uppskatta till fullo utan att ha lyssnat in mig på skivan före.

Dansgolvet efter konserten var explosivt, vilket verkligen var en lisa för själen efter förra helgens bottennapp på Crush. Jag höll som vanligt på att gå upp i limningen av Embassy, Kings of Convenience, New Order och allt det där andra underbara som spelades. Mina två favoritkillar (eller span som det egentligen är) var där; långa, fina och säkert lite smådryga som vanligt. Vid några tillfällen stod de bredvid varandra och då blev det nästan kortslutning i mitt dansrusiga huvud. Ibland krävs det så lite. Det var sannerligen en sight för sore, utarbetade eyes.

Idag lyssnar jag på Hello Saferide (89 spänn på Åhléns) och ikväll klär jag mig i Lilla Huset på Prärien-kjolen och en vit sedesam blus, för att titta på modekatastroferna i Melodifestivalen. Undrar hur mycket östtysk Ullaredsfashion à la 1993 det blir ikvällens show?

4 kommentarer:

Josefine sa...

Se bildbevis på min sida!

Ms Johansson sa...

jag har aldrig åkt loopen, men det måste vara så man ser ut då! underbart.

Josefine sa...

och inte minst, nu går det inte att undgå att se att du verkligen fått långt hår!

Ms Johansson sa...

ja!! mission accomplished (orkar inte kolla om dte är rättstavat..)