måndag, mars 13, 2006

Ska det vara såhär?

Det är måndagen den 13 mars och jag har tillbringat en och en halv timme av eftermiddagen i solen på vår skolgård. Eftersom skolan är formad som ett L (solfångarstyle) och skolgården (vid soligt väder) badar i solsken från morgon till kväll var det behagligt, särskilt om man stod tryckt intill väggen. En liten gnista hopp tändes någonstans djupt inne i min kropp. Jag tinade upp, helt enkelt.
På vägen hem hade solen nästan gått ner och mina ben var så kalla att det på allvar gnisslade i knäna när jag gick. Jag kände mig som Plåtmannen i Trollkarlen från Oz, tom i hjärtat och ryckig i rörelserna.

Ordet misspepp har aldrig tidigare känts mer aktuellt.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Detta kanske inte är en nyhet för dig direkt men iaf: Zach Braff ska tydligen göra en amerikansk remake på den danska filmen Älskar dig för evigt samt spela någon roll i den, Open hearts har jag för mig att jag läste att den skulle heta.

Ms Johansson sa...

jag hade hört det men glömt det, så tack för påminnelsen! jag gillar ju den danska förlagan mycket, så det här låter ju mycket spännande...