torsdag, mars 30, 2006

I keep hanging on

Ingen kan anklaga mig för att ha något intressant att säga för tillfället. De senaste dagarna har jag mest gått i led (massiv värk i axlar och armar, lång fröken och korta barn som går långsamt
är en förödande kombination) alternativt stirrat framför mig. Om det finns det inte mycket att berätta.

Jag har hittat en nätradiokanal (klicka på britrock) som funkar bra när man vill ta en promenad down memory lane (och inte vill somna på arbetstid.) Häromdagen fick jag höra till exempel höra Shining Light med Ash, End Of A Century med Blur och en Dodgy-låt som jag hade glömt att den fanns. Idag var det fint att få höra The Only One I Know med The Charlatans.

Britpoptrippen har även fått mig att plocka fram New Order-plattan Get Ready (2001.) Jag älskar tidiga New Order också, men oj vad bra denna skiva är! Det är något med Bernard Sumners (oförändrade) röst som ger mig unga känslor i bröstet.

Inga kommentarer: