torsdag, mars 09, 2006

You're the apple of my eye

Det verkar lite som att helvetet brutit ut på jobbet denna vecka och jag vågar knappt tro att det någonsin kommer att bli helg. Jag har löst stora konflikter med barn som lett till att en förälder är mycket arg på mig, jag är på väg in i en annan konflikt som egentligen inte angår mig med en annan förälder, jag har haft diskussioner med chefen som fått mig att känna mig konservativ och jag känner mig allmänt motarbetad. Dessutom skulle jag behöva en anger management-kurs.

Idag, på väg hem från skidåkning på Bulltofta, stod jag intryckt i bussfönstret och önskade att jag kunde ta tillbaka allt jag just skrikit till en elev och förbannade min oförmåga att uttrycka mig klart och lugnt. Just då kom han gående på trottoaren, lång och svartklädd, med en till synes tung väska på axeln. Jonas Hassen Khemiri. Jag såg honom bara under bråkdelen av en sekund, men jag hann se att han var vacker som en dag.

För en liten, liten stund kändes allt lite bättre.

9 kommentarer:

B sa...

jag skulle vilja döpa mitt barn till apple men det skulle nog bara bli töntigt. är jonas nya bok ute som pocket än? har svårt att läsa annat än pocket, måste kunna bära med mig boken överallt, särskilt om det finns en bild på jonas-hunken

Josefine sa...

nej, inte på pocket. den har precis kommit som vanlig bok. men jag håller med, pocket är det enda formatet!

Anonym sa...

Är det verkligen sant?! Var han i Malmö igår... hur kunde jag missa det på? /m

Ms Johansson sa...

tror att han var i svensson-butiken (ett stenkast från mitt jobb) och hade uppläsning. jag är mycket tacksam över att jag fick se en glimt av honom!

Anonym sa...

Jag känner Khemiri, och tro mig han skulle verkligen uppskatta ifall ni lämnar honom ifred! Han är en tillbakadragen person och vill inte höra ytliga komentarer.
/KFL

Anonym sa...

Kfl står inte för någonting som skrevs i det tidigare inlägget med avsändaren "KFL". Vi tar helt och hållet avstånd från allt som skrevs! Detta är djävulens verk eller möjligtvis "Kör För Livet", man kan aldrig helt säkert veta..
/Äkta kfl

Anonym sa...

Ehh nu leker du nog lite väl mycket med sanningen. Vad skulle din mamma tycka om det?
/KFL

Ms Johansson sa...

vänta nu, är det inte klf bandet heter?

Anonym sa...

Återigen, KFL står inte för något som skrivits på de svenska bloggarna under namnet "KFL". Jag leker definivt inte med sanningen, möjligtvis leker jag med din mamma?

Och till dig Maggie det är stor skillnad mellan "kfl" och "klf" med det är mycket möjligt att det finns ett band som går under det namnet...

/K F L