torsdag, mars 02, 2006

Tillfällig lindring

När jag städade ur en bokhylla på jobbet förra veckan hittade jag en Most Wanted 2002-skiva med trasigt fodral bakom några böcker. Jag kan knappast påstå att det gjorde mig speciellt upprymd (man tänker automatiskt kidshits med smurfröster) - tills jag satte skivan i stereon och det visade sig att andra låten var Calleth You, Cometh I med The Ark. Prettotitel kan man tycka, men det är trots det en av de vackraste, mest bitterljuva låtarna jag vet. Den är egentligen ingenting på skiva jämfört med vad den är live (ahhh-körerna på slutet!), men den duger bra på jobbet dessa dagar, då det känns som att vintern aldrig kommer att ta slut. Varken utomhus eller inombords.

And I know we were both too young way back when we had our thing
And you’re not the one that I think of everytime that the telephone rings
And I know that what we had would not be called love by the ones who know

And I know it’s been many years and hundred love affairs ago

I know all that so well but I also do know this
Calleth you, Cometh I

And that’s just how it is and how it has always been
It’s where my reason stops and something else comes in
I know it doesn’t make sense but still..

Calleth you, Cometh I
And that’s how it is

And I know we became restrained everytime we were among friends
And I know how it was last time and how bitterly it always ends
And I know we were both too young to know what real love would be like
And I know our communication didn’t always work out right

I know all that so well but I also do know this
Calleth you, Cometh I

And that’s just how it is and how it’s always been
It’s where my reason stops and something else comes in
I know it doesn’t make sense but still..

Calleth you, Cometh I

And I’ve been waiting for this so long,
Waiting to sing this song ...for...you.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh denna låt är en favorit! Men jag vet faktiskt inte vad som menas, cometh.. kan du du förklara?! /tröglisa

Ms Johansson sa...

det är gammal shakespeare-engelska (typ) och betyder ungefär "kallar du så kommer jag." inte lika tjusigt på svenska..och du är inte trög, försök inte!

Anonym sa...

precis, "kallar du, kommer jag". otroligt vacker. men vackrast live! en och annan tår brukar fällas då ..