lördag, mars 25, 2006

Jag låtsas att jag är dj den sista lördagen i mars

Playlist:

David Bowie - China Girl
B'52's - Summer Of Love
The Smiths - Some Girls Are Bigger Than Others
Spearmint - Julie Christie!
Belle and Sebastian - Jonathan David
My Favorite - Burning Hearts
Di Leva (!) - Svarta Pärlan I London (jokern i leken)
Dot Allison - Close Your Eyes
The Crash - Lauren Caught My Eye
Kings of Convenience - I'd Rather Dance With You Than Talk With You
Phoenix - Too Young
Postal Service - Such Great Heights
Embassy - It Pays To Belong
Pet Shop Boys - Left To My Own Devices
New Order - True Faith
The Cure - Just Like Heaven
Stone Roses - Made Of Stone
Babybird - You're Gorgeous
Mauro Scocco - Sarah

(Hur jag kom på idén att ha disco själv en lördagskväll? Jo, jag såg Tjenare Kungen (fin film) och där spelades flera bra 80-talslåtar, till exempel More Than This med Roxy Music, vilket fick mig att tänka på karaokescenen i Lost In Translation, där Bill Murray sjunger den låten och tittar Scarlett Johansson i ögonen. Bryan Ferry (i Roxy Music) fick mig att tänka på David Bowie, eftersom de båda är snygga. David Bowie sjunger en av världens sexigaste låtar, China Girl, och tanken på den fick mig att vilja dj:a/dansa. På den vägen var det. Nu sitter jag här, svettig och lite gråtfärdig över alla känslor som finns. Thank you for the music, the songs I’m singing. Thanks for all the joy they’re bringing. Who can live without it, I ask in all honesty. What would life be? Without a song or a dance what are we? So I say thank you for the music, for giving it to me.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken kväll! Får en klump i halsen (men får skärpa mig, sitter på jobbet) för det var länge sen musik gjorde mig svettig och lite gråtfärdig... fy vad sorgligt. /m

Ms Johansson sa...

vi får fixa det. vi får ta en kväll hemma hos mig, jag ska göra allt för att framkalla tårar och svett!

Josefine sa...

ja, dj maggie vet alltid vad hon ska ta till. snart på en fest nära dig...