torsdag, februari 23, 2006

Andas ut

Jag har tagit semester i ett par dagar. Jag behöver en paus. Igår kväll hade jag tänkt vara uppe jättesent och njuta av känslan av att ha fyra lediga dagar framför mig. Efter ett helt grymt avsnitt av Invasion (sheriffen ger mig kalla kårar) bänkade jag mig framför lite grungenostalgi i form av Singles. Självklart somnade jag en halvtimme in i filmen och vaknade med stel nacke framåt ett-tiden. Jag hann i alla fall se Alice In Chains och Bridget Fondas spetsiga Doc Martens.

Idag sov jag tills jag vaknade av mig själv. Sedan åt jag frukost till det senaste avsnittet av Vita Huset. Jag ryser, så bra är det. Efter Leos hjärtinfarkt har CJ blivit chief of staff och Toby har tillfälligt tagit över hennes jobb som pressekreterare. Det går sådär:

Toby: The Briefings?
Josh, Yeah, they're...getting better.
Toby: Good. On a scale from one to ten, ten being CJ and one being a chimp throwing feces?
Josh: They're...getting better.

Jag tycker mycket om alla medlemmarna i staben, men CJ är min hjältinna. Hon är längre än alla männen i staben (symbolik? Absolut.) och många gånger tuffare också.

Idag isolerar jag mig för städning och sticker enbart nosen utanför dörren för att gå till ICA på Möllan och köpa kalamataoliver. Jag måste stilla mitt begär. Imorgon planerar jag att vara mer social.

1 kommentar:

Josefine sa...

japp, imorgon ses vi!