tisdag, februari 07, 2006

Asleep from day

I morse stod jag i mörkret i mitt vardagsrum och velade kring om jag skulle gå till jobbet eller ej idag. Jag kände mig enormt trött och krasslig, men som jag har berättat tidigare: Luther sitter stadigt på min axel. Jag knäppte på mig och av mig bh:n ett antal gånger - "jo...eller nej...jo, men jag måste...eller nej" - tills jag insåg att jag måste se helt absurd ut. Get a grip, fatta ett enkelt beslut, sa jag till mig själv. Så jag knäppte av mig bh:n för sjunde gången och beslöt mig för att bli hemma. Ringde jobbet, lade mig i sängen och sov fyra timmar till.

Dagar som denna, när man är hemma och andra jobbar och man inte kan göra så mycket eftersom man är krasslig, är så surrealistiska. Det är tyst, tiden bara går, tv:n står på, det finns tonvis med tid att tänka, på både gott och ont. Solen skiner helt hysteriskt utanför, vilket får mig att känna mig ännu mer isolerad i min egen lilla bubbla. Jag avstår från att rulla upp persiennerna i vardagsrummet för att inte bli påmind om världen utanför.

Jag har tänkt en hel del på "mat" idag. Jag är sugen på:

Semlor (i plural, ja)
Lättsaltade chips
Choklad
Smågodis med gelatin (som jag försöker undvika)
Bönor med kalamataoliver, olivolja, vinäger och vitlök (finns i kylskåpet, tack och lov)
Rostat bröd med ost och lemon curd
Prinsesstårta
Rostade och saltade sojabönor (finns också i kylskåpet)

Jag har även tittat på Cityakuten. Abby har börjat i medical school igen och jag blir så stolt över henne. Dr. Corday, the ice queen, ska precis till att börja dejta allt som rör sig på sjukhuset. Mycket roligt att se den bästa kirurgen, sammanbiten och perfekt, släppa ner håret lite. Underbara Sam (Linda Cardellini, känd som Lindsay i Freaks and Geeks) har jobbat sin första dag på sjukhuset. Ja, och Luka är tillbaka efter nära-döden-upplevelsen i Kongo, snyggare och hårdare än någonsin.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har just käkat semlor i plural. Det har blivit lite för mycket. Semla i söndags. Semla i måndags. Semla i dag. Inget att rekommendera. Nu blir det inga fler i år.

Ms Johansson sa...

kand et egentligen bli för mycket semla? jag tror att jag skulle kunna äta en hel semmeltårta nu.

Anonym sa...

Obs! Det var jag, Frida, som skrev föregående kommentar... Ingen hemlig beundrare (bara ohemlig) tyvärr.

Ms Johansson sa...

haha, helt ok frida!