måndag, februari 27, 2006

Kikki och Beth

Idag har jag fått en fin beskrivning av Kikki Danielsson från en av mina elever. Jag frågade vem hon hejade på i Melodifestivalen i helgen och hennes svar var:

-Hon den gamla tanten som aldrig kan bli smal.

Det är härligt när man hör föräldrarnas förklaringar komma ut ur barnens munnar. En fin bonus med mitt jobb, faktiskt.

-------

Jag lyssnar på nya Beth Orton som låg och väntade på mig när jag kom hem idag. Det låter ganska sorgset och det tycker jag ju mycket om. Singeln Conceived är helt klart en av hennes bästa låtar någonsin, right up there med Stolen Car, Central Reservation, This One's Gonna Bruise, Concrete Sky och de andra. Det ska bli ett sant nöje att bli vän med nya skivan.

2 kommentarer:

B sa...

grymt med bild på dig! när du lämnar en kommentar syns den!

ska strax fixa mig beths nya jag med. läste i metro att hon ska turnera i sverige i sommar!

Ms Johansson sa...

ja...jag är egentligen inte så förtjust i att bilden syns när man lämnar kommentar, men jag tror inte att det går att få bort den funktionen. eller?

hon m å s t e komma till malmö i sommar!