onsdag, februari 01, 2006

Två av mina favoritkvinnor

Beth Orton var så söt hos Letterman ikväll. Gretchenflätor, luggen i ögonen, lång och skranglig som vanligt. Hennes röst lät skör, som om den var på gränsen att brista. Vem vet, hon kanske har haft en jobbig tid. Singeln, Conceived, är i alla fall underbar och jag tror att hennes kommande skiva kommer att bli för februari 2006 vad Nicolai Dungers senaste var för februari 2004, det vill säga en oumbärlig livräddare.

Jag har köpt en Shane* -kavaj. En svart kritstrecksrandig modell med chockrosa detaljer och fransiga sömmar från Triple Five Soul som jag har kollat in hela hösten. 70% rabatt. What a bargain. Känns precis lagom punkig för en Shane-wannabe som jag (det enda vi har gemensamt är den mörka hårfärgen.) Shane är en av de tjejer i världen som jag inte kan ta ögonen från när hon är på tv/på bild. Så trumpen, tanig och tomboy-snygg.





















*Shane är en karaktär i L Word, men för mig är hon på riktigt. Hon skulle kunna synas i min kavaj.

Inga kommentarer: