onsdag, februari 08, 2006

Self-help?

Nu har jag dödat lite tid på sidan som egentligen borde vara svartlistad på min och alla andra hypokondrikers datorer: netdoktor.se. Sist jag var inne där fick jag ångest och började gråta. Jag vet inte hur många gånger min mamma sagt till mig att jag inte får läsa om sjukdomar på internet. Men, likt Pandora måste jag glänta på locket då och då. Det sitter i sedan jag var liten och brukade läsa i en bok om vanliga barnsjukdomar. Fruktansvärda, tecknade bilder på ungar som fastnat med foten i cykelhjulet, fått hjärnhinneinflammation eller någon äcklig sjukdom med utslag.

Idag lyckades jag hålla mig från symptomsidan (nästan) och siktade istället in mig på test-sidan. Jag har fått veta att jag får massvis med vardagsmotion, äter tillräckligt med fibrer, har bra matvanor, borde äta lite mer frukt (hey, what about my dagliga fruktsallad? Nej, just det, inte så daglig längre.), är "måttligt deprimerad" på MADRS sjävskattningsskala för depression och "lätt till måttligt deprimerad" på Goldbergs vägledande depressionstest. Well, what do you know.

Nu ska jag välja O.C. före Lost (lugn, jag har video) bara för att jag vill se folk som har sommar runt omkring sig.

Inga kommentarer: