tisdag, maj 09, 2006

16, going on 17

Idag fyller jag 28 år. Happy birthday to me. Inatt drömde jag att jag hade mördat någon och skulle kunna komma undan med det, eftersom ingen i sin vildaste fantasi skulle kunna misstänka mig för något sådant. Jag fick dock andnöd vid tanken på att leva med att ha dödat en människa och vaknade kallsvettig av ångest vid tvåtiden inatt. Märklig början på en bemärkelsedag.

Idag har det varit strålande sol, precis som det brukade vara på mina födelsedagar när jag pluggade i Växjö. J hämtade upp mig på skolan efter jobbet i eftermiddags och vi vandrade iväg till Västra Hamnen och havet. Sedan njöt vi:

















Jag och en toblerone-, after eight- och romrussinglass. High five på det.

















J:s glass var snygg i violett, men inte lika god som min.





















En födelsedagspresent från J och S - en bok som verkar vara skriven just för mig (internatskolemiljö, saker och ting blir inte som man tänkt sig etc. Personen som utformade omslaget måste dock ha tagit sig en drink för mycket.) Anna Hellsten gillar den också.

















Plötsligt fick J ( somrig) syn på något...

















...nämligen två karpar som var ute och simmade. Jag fångade början på den ena och slutet på den andra på bild.

















Solkyssta vandrade vi hemåt. Vi stannade till på Ölkaféet på Möllan och vräkte i oss varsin bakpotatis och ett par glas vin. Sedan såg vi ut såhär.

Nu är det kväll och jag kommer antagligen att känna mig lite melankolisk, som jag alltid gör när jag fyller år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis på födelsedagen, fyller snart själv år, den 20:e... känns ok, är härligt på så många sätt bli äldre, enda problemet är att det "låter" så j-la gammalt, 38!

Ms Johansson sa...

tack ulrika! jag tycker, ärligt, att 38 inte låter gammalt längre! det finns för många människor som är 30-40 år och både ser unga ut och ÄR unga. det sitter ju i huvudet, det där med ålder.