söndag, maj 07, 2006

Malmö, en söndag i maj

Idag steg jag upp ganska tidigt och följde mamma till bussen i hamnen. Efteråt satte jag mig på trappan i Västra Hamnen. Jag var knappast ensam, men jag kände mig anonym. Skönt.

















Om man skärper ögonen kan man skönja Öresundsbron i soldiset. Den är inte så dum, faktiskt.

















Mina fötter får hälsa på solen och luften för första gången i år. De blev så glada.

















En ledig dag, en bra bok, en kopp kaffe och en plats i solen. Jmf med: See Lainy, this is all we need. A couple of smokes, a cup of coffee, and a little bit of conversation. You and me and five bucks, som Troy säger i Reality Bites. Samma sak, fast olika.

















När jag hade varit i Västra Hamnen begav jag mig hemåt och fastnade istället i Folkets Park. Där träffade jag Teddy i Bamse. Han hade tappat bort sina glasögon och åt glass.

















Han är väldigt söt.

Efter en helg av mammabesök och en hel dag av sol och frisk luft känner jag mig nu som vore jag gjord av serotonin och valium på en och samma gång. Nu ska jag äta pannkakor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

halla maggan!!!! o grattis pa fodelsedagen! jag e fortfarande kvar i nya zealand, o hosten har kommit hit med stormsteg. lamnade sydney med gassande sol o 28 grader,o dok rakt in i ynka 10.kanner mig sjuklig idag (kortlarna e stora) o holl nastan pa att svimma i hostsolen, men jag holl huvudet hogt o klarade mig genom bussresan. imorgon ska jag stiga upp kl 5 for att ta forsta bussen mot stan for jobb pa ett bageri. jag hatar att stiga upp tidigt! visserligen har jag alltid velat jobba pa ett bageri (visst ar det romantiskt), men det har bageriet har ackliga kakor o doftar inte av brod. jag hoppas pa att komma tillbaka till sydney for belle & sebastian nasta manad, fa se hur d gar... i alla fall, jag maste saga att du ser FANTASTISK ut i langa haret. mycket vacker! och jag saknar dig nagot oerhort och sommar i malmo och popdans. snart snart kommer jag over for en lov runt dansgolvet. puss&kram mags, och njut av solen och fodelsedagen! /vickey

Ms Johansson sa...

vickey, underbart! fint att se dig här och hoppas att mitt sms kom fram! saknar givetvis dig på dansgolvet (och på element!) kram!

(sjukt att det är höst hos dig!)