fredag, maj 19, 2006

Cool

(Mina tvåor har nationellt prov i matte och klarar sig ganska bra själva. Jag är så sliten och sitter vid datorn. Jag har ögon i nacken, så det är lugnt.)

Dagens låt är Cool med Gwen Stefani. Den kom på posten tillsammans med Brevet igår (ett impulsköp efter en kväll på ett dansgolv där den spelades.) Jag älskar den, särskilt synthslingan. Den är helt klart en av förra årets bästa singlar. Videon älskar jag ännu mer för att den är så Italien på 50-talet och Gwen har fina klänningar och brunt hår. Jag minns när jag såg den första gången. Det var tidigt i höstas och jag satt och hängde i soffan hemma hos en kille jag träffade just då. Det var mitt i natten och jag hade en känsla av att det var första och sista gången jag var hemma hos honom. Just då kom Cool-videon på MTV och just då var den det vemodigaste jag sett och hört.

Efter den där kvällen har låten och vemodskänslan blivit ett. Och det var mycket riktigt första och sista kvällen jag var hemma hos honom.

Inga kommentarer: