tisdag, maj 02, 2006

En definition av sexighet...

...såhär på en tisdag:





















Beth Orton

.........

Jag fick förresten en sådan lust att pussa en tjej på Valborgsmässokvällen. Vi började prata när ingen av oss vågade tigga cigaretter i rökrutan på KB. Hon hade rött, krulligt hår, geeky kläder och tandställning à la räls. Hon skrattade så hjärtligt, jag skrattade alldeles förtjust tillbaka, hon hade skrattgropar och hela hennes uppenbarelse var så härlig, glad och bedårande. Det är andra gången i mitt liv hittills som jag känt en sådan stark önskan att kyssa en tjej (det vill säga, en verklig tjej. Jag vill kyssa, eller snarare bli kysst av, Shane varje gång jag tittar på L Word.) Det enda som stoppade mig var nog att det kändes lite påfluget och att hon kanske inte ville bli kysst av mig.

4 kommentarer:

Josefine sa...

kommer du ihåg den där jobbiga genusfesten? då var det ju en av tjejerna som skulle pussa mig som en sanning och kånka-grej. jag blev chockad över hur mjuka läppar tjejer har. jag skulle inte ha något emot att prova igen.

du måste förresten visa mig denna uppenbarelse ute någon gång.

Ms Johansson sa...

hur skulle man kunna glömma den festen? aldrig har någon fått veta så mycket om sina (okända) kursares sexliv på så kort tid! mjuka läppar låter fint.

förresten, ursäkta min stavning av kysst som kyssd (!), jag skyller på tillfällig sinnesförvirring och att jag tänkte på engelskans kissed. ändrat nu i alla fall!

B sa...

Jag har väl alltid varit pryd och försvann snabbt från den där festen, kände mig obekväm...pryd var ordet!

Ms Johansson sa...

ja just det, du var ju också där! jag och j satt kvar, alldeles stumma (och yngre än någonsin.)