måndag, maj 01, 2006

Sköna maj, välkommen. Jag har saknat dig.

Igår var det Valborgsmässoafton. Jag och B hade - utan medveten synkronisering - klätt oss så att vi matchade varandra. Här poserar vi framför min rosa dörr (ursäkta dålig bildkvalitet, jag är en amatör):






















Vi firade in våren på KB tillsammans med några andra vänner, några hundra andra Malmöbor och Radio Dept. Det var en mycket fin konsert. Magisk. B grät, jag kunde bara gråta inombords. I Wanted You To Feel The Same och The Worst Taste In Music - två av årets mest undersköna låtar, även live. Sedan dansade vi tills klockan blev halv fyra. Jag trivdes särskilt bra på dansgolvet med Fleetwood Macs Little Lies. Den var så oväntad.

Idag är det första maj. Min kalender visar vitsippor. Det finns inga vitsippor i Malmö. Inte som i Småland.

4 kommentarer:

Anonym sa...

det finns fan inte vitsippor i småland heller.. inte än iallafall...

Oh, ikea idag, hittade massa nytt, synd att inga pengar finns...

Ms Johansson sa...

nej, men det kommer (förhoppningsvis) att finnas! ni kommer att bada i dem!

pengar, vad är det? inget jag känner igen...

Josefine sa...

ja maj, hjärtligt välkommen! på flera sätt maggans månad!

B sa...

vi var fina! kändes bra, en fin början på en spännande vår/sommar!