torsdag, maj 18, 2006

Pissing in the wind

Det är en eländig dag på alla sätt som en dag kan vara eländig; utomhus, på jobbet, i mitt huvud, i mitt hjärta. Tiden går dessutom löjligt långsamt. Ikväll är det föräldramöte och jag får stå där och spela teater och låtsas att ett föräldramöte är något som jag kan fokusera på dessa dagar.

Jag lyssnade på Håkan Hellström på väg till jobbet. Återigen;

Får jag veta vad du tänker på?
Skulle du råna en bank för oss två?





















De rånade banker för varandra.

2 kommentarer:

Jonas sa...

13 är verkligen bra, den hade nog varit årets låt om den inte hade släppts 2005. Jag brukar också tänka/sjunga på de där raderna ibland. Eller egentligen räcker det med en enda rad för att säga egentligen allt som går att säga om livet: Kan jag gå med dig hem från bussen?

Ms Johansson sa...

ja, precis, du har också fattat grejen! (och det är kanske mer rimligt än bankrån...)