söndag, maj 21, 2006

Att kanalisera sorgsenheten

Jag är ganska ledsen ikväll och den här sidan gör väl inte saker och ting bättre eller lättare, men det är väl inte det jag är ute efter heller. Jag är en känslomässig masochist, tyvärr.

I alla fall, sidan handlar om sorgsna saker som olika människor skickat in med tillhörande ankedoter om varför sakerna i fråga är sorgsna. The Saddest Thing I Own beskrivs såhär av grundarna själva:

The Saddest Thing I Own invites people everywhere to share the saddest thing they own. What are these sad things? What makes things sad? Do things start off sad? Do some sad things begin as happy things that then become sad? Are some things only sad because for some sad reason we kept them? Are some things just plain sad no matter what? This is what we want to know.

Vacker idé, säger jag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag är ockås lite av en känslomässig masochist emellanåt, jag tycker om det sorgsna, det är något vackert i det(!?)

fin sida, och idé - the saddest thing I own, tack för tips

Anonym sa...

Det känns som om mitt liv skulle platsa där helt och hållet. Fin idé, men hur välja ut en sak...
Appropå att se om filmer och sorgsenhet så såg jag om Brokeback mountain igår, det passade min sinnesstämning och jag är glad så länge regnet håller i sig, för då känns det som om det finns några mystiska krafter som sympatiserar med mig...
Love you, som bara en riktig amerikan kan säga det - för att fortsätta nostalgin... /S

Ms Johansson sa...

ulrika: det ÄR något vackert i det sorgsna. jag dras alltid till det och är säkert onödigt ledsen på grund av det...

sandra: man kanske kan skicka in en symbol för hela sitt liv..? det gör mig ont att höra att det inte är bra..

och, oj, det var nostalgi!

Josefine sa...

jag tror mycket på exakt det du skrev som rubrik. man har en massa sorgsenhet inom sig som man mår bra av att släppa ut ibland. och då behöver man ofta något i omgivningen som gör det okej att släppa på.

Ms Johansson sa...

du har alldeles rätt, j. jag behöver fler sådana ställen!