måndag, oktober 30, 2006

Måndag:

Ville inte stiga upp, kallt, steg upp, buss till skolan, upptäckte att jag var piggare än jag trodde, föreläsning, kaffeautomaten sönder, oh no, en macka med ostkanter till "lunch", studiebesök på barnbibliotek, "ah jag vill nog jobba här", sprang till tåget, missade tåget, sprang till tåget på andra spåret, svettattack, skrattade åt min klasskompis pricksäkra imitation av en barnbibliotekarie (stämmer även in på förskollärare), tänkte att det är skönt att skratta så att man nästan kräks ibland, skrattade lite till, fick huvudvärk, kände mig helt av banan, handlade mat, kaffekaffekaffe, slumrade i soffan och hade ont i huvudet, oroade mig över min studiedisciplin, tänkte att mat nog skulle hjälpa mot huvudvärken, åt så mycket att jag nästan sprack.

Ligger som en krokodil på golvet

4 kommentarer:

Anonym sa...

undrar om den imitationen stämmer in på mig... /frida barnbiblo

Ms Johansson sa...

haha, nej! du vet typen: titta överdrivet mycket i ögonen, prata med vuxna som om de vore barn, överdriven artikulation, överdrivet fascinerad av allt som har med barn att göra...du är modern och cool, det vet jag!

rico sa...

hur ligger man som en krokodil?

Ms Johansson sa...

man ligger på mage, alldeles stilla och smälter maten, för man kan inte göra annat. man är för mätt. tänk dig en krokodil som slukat en hel antilop eller något och sedan ligger i matkoma några timmar. mycket bra uttryck stiftat av en gammal växjökompis.