torsdag, oktober 12, 2006

Övernaturligt

Jag är nyopererad och mamma är här och tar hand om mig lite. Här är vi i morse, jag nyvaken och mamma nymornad framför badrumsspegeln.





















Allt känns ganska overkligt, som det brukar göra när man har gått igenom något man fasat för och sedan upptäcker att världen visst finns kvar därute. Det var ingen stor grej för mänskligheten, men det var en fasansfullt stor grej för mig. "Tänk nu på något vackert", sa sköterskan och lade sin hand på min arm medan narkossköterskan började pumpa in sömnmedel i kanylen på min hand. Jag mindes N:s råd om att tänka på något ovidkommande, typ Country House med Blur, och CC:s råd om att tänka på snygga killar (?!), men det enda jag kunde tänka var: "Hur i all världen ska jag kunna somna nu?", samtidigt som jag bara ville gråta för att sköterskorna var så snälla mot mig. Nu i efterhand är det ju tydligt att jag borde ha kombinerat de båda råden och tänkt på Damon Albarn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bilden är helt fantastisk! /frida

Ms Johansson sa...

tack, jag gillar den mycket.