tisdag, oktober 03, 2006

Oh no

Kvällens avsnitt av Gilmore Girls innehöll så jobbiga uppbrott, avsked och sorgligheter att jag helt tappade fattningen och missade att både Yo La Tengo och Sonic Youth (eller rättare sagt Kim Gordon, Thurston Moore och deras dotter Coco) gästspelade som stadstrubadurer. Det som fick mig helt av banan var något som psykologen som var gäst hos Richard och Emily sa till Lorelei: Some things are just never meant to be, no matter how much we wish they were. Skit också. Är det inte vansinnigt orättvist att man kan påverka så lite i världen? Att det ibland inte spelar någon roll hur mycket man vill något? Jag förstår inte hur det är tänkt att man ska kunna stå ut och gå vidare med den insikten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

nää! jag missade det!

tror du att det verkligen är som psykologen säger?

Ms Johansson sa...

men jag då! jag missade det trots att jag tittade! tyckte att jag kände igen den blonda kvinnan som spelade gitarr...nej, mitt huvud måste ha varit avstängt.

alltså, jag tror inte att det är så med allt man önskar. men om någon annan är med i ens önskningar och inte vill samma som en själv så är det nog så. om du förstår hur jag menar.