söndag, oktober 08, 2006

Vi gick ut

Shirley Lee i Spearmint sjöng för några år sedan:

I know nothing seems to excite you anymore
I know it feels like you've got nothing to look forward to
but it's okay, everybody feels like that sometimes
it's just a phase we're going through, that's all

Put your coat on
we're going out
put off your trip to America
we're going out
put off your trip to work or wherever
we're going out
hey! hey!

Jag följde hans råd och gick till Retro igår. Min kompis VK är på hembesök från sitt nya liv i Melbourne (där jag föreställer mig att hon lever ett Vårt Hemliga Liv-liv) och hon passade på att gästdj:a Klubb You Can't Hide Your Love Forever. Hon gjorde det med bravur och avslutade kvällen med Julie Christie! med redan nämnda Spearmint. Så fint. Cirkeln var sluten.





















VK - the lady in red.

4 kommentarer:

Anonym sa...

oj, blev alldeles tarogd! det ar ju LATEN och tank att VK var dj! oj, oj...vad jag onskar att jag varit dar...ni kanske kan besoka mig...billigt att ta sig till London och jag har gott om plats...PUSS

Anonym sa...

underbar låt. men jag upptäckte den för bara några veckor sedan. så du vinner.

sammanträffande att samtidigt som jag läser detta spelar in ett blandband med den låten på.

du har fantastisk musiksmak!
/mattias

Ms Johansson sa...

bibbi: jag i london igen? har dåliga minnen, men man ska aldrig säga aldrig (att du är där är ju en STOR bonus dock.)

mattias: äh, vi behöver inte tävla.(perfekt låt på ett blandband, förresten, har själv använt mig av den många gånger!)

och tack, nu blev jag glad!

Anonym sa...

ah, mer dans ska d bli av, tjejer, då jag återvänder till skivspelarna på kååbee. kab tänka mig att d blir mindre svettigt också (tackgodegud). nu ska jag återvända till sällskapsspelet backgammon. kram! ps. hoppas uppsatsen inte tog fööör lång tid att skriva. jag själv hatar att vara sen med inlämningar.