måndag, oktober 09, 2006

Sötnos

Strax efter ett idag öppnade jag min kurslitteratur för första gången sedan...jag vet inte riktigt när. Nu har jag läst igenom uppgiften (kulturpolitik), förordet i en viktig bok och börjat skriva ned lite anteckingar på datorn. Genast blir jag distraherad av min vän Officeassistenten Gemet. Förr om åren brukade jag bli vansinnigt irriterad när han dök upp, men nu kan jag inte riktigt ta blicken ifrån honom. Han är ju inte så lite flirtig och retsam! Lägger huvudet på sned, knackar på rutan när jag skriver uppåt väggarna, höjer på ögonbrynen och tittar på mig med så skälmsk blick att jag nästan rodnar. Jag är tydligen så lättflirtad att det inte ens krävs en människa nu för tiden.








Oh, baby.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart har du tagit vägen? Saknar dig lite.