lördag, oktober 07, 2006

Numb

Min mamma har lärt sig att SMS:a. Igår kom följande meddelande:

Hej nu kan jag smsa hör gärna av dej/mamma

Jag och mamma pratar hela tiden och kan ringa varandra för minsta lilla grej, men på meddelandet verkar det som att vi nästan aldrig pratar. "Hör gärna av dig." Innan jag hann svara ringde hon och bad mig att svara på SMS:et. (Hon har nog inte riktigt greppat att SMS används i stället för telefonsamtal.)

Idag kom följande:

Wet du vad jag har amnsdag idag puss mammy

Jag älskar min mamma.

Annars är jag i ett paralyserat tillstånd. Jag sover länge, vill inte stiga upp när jag väl vaknar och har inte öppnat kurslitteraturen fastän jag har så mycket att läsa och skriva att det nästan är löjligt. Jag har för mycket annat att tänka på. Det enda jag kan ta mig för är att hjälpa J att flytta några våningar upp i sitt hus. Jättefin lägenhet. Där kan jag plocka och diska och försöka slappna av för ett tag. Lyssna på Justin och Erlend och titta ut över takåsarna. En fristad. När jag kommer hem igen är det samma vakuum som förut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hjärtskärande. Min mamma var ungefär likadan för några år sen, nu får jag säkert fem SMS/dag från henne. Så du vet vad som väntar...

Ms Johansson sa...

tror att jag fick minst fem SMS av henne bara igår (plus ett från pappa)- hon är redan helt såld!

Anonym sa...

min mamma var likadan. jag fick det första sms:et av henne några dagar efter att hon bestämt sig för att lära sig hur det fungerade. det stod "nu funkar den". jag dog lite.

Ms Johansson sa...

det är härligt när folk (t ex mammor) upptäcker den "nya" tekniken flera år senare än man själv. det var ju ett tag sedan fenomenet sms kändes så spännande (även om rätt sms kan göra en hel dag för mig!)

Anonym sa...

min mamma skriver också alldeles bedårande sms. allt i en mening, särskrivning på särkskrivning. ibland bara "ja". men jag är ändå så impad av hur de tar till sig allt. min mamma är en hejare på att chatta, maila och skypa också. hoppas man själv blir likadan. /frida