söndag, januari 29, 2006

Försöker

Jag försöker hitta lite vardagsvärdighet för att sluta skräpa ner med min desperation, men det är svårt att hitta något bra med den här dagen, helgen, veckan eller det här året än så länge. Men, okej, om jag verkligen anstränger mig då:

Aimee Manns röst, när hon sjunger So I'll do flips and get paid in chips from a diamond as big as the Ritz, precis innan första refrängen i Calling It Quits. Vore jag sångerska, skulle jag vilja låta precis så.

Kaffet jag bryggde förut var precis lagom starkt och fick en perfekt mjukbrun nyans med mjölk i. Jag drack två koppar och försökte se det som lyx.

Mitt hår känns ovanligt lent efter morgonens inpackning. Det händer bara när jag är hemma, never on a workday.

Jag dagdrömde lite om två killar i min närhet och blev lite generad, så jag lämnar det ämnet genast. (Insåg även att dagdrömmeri är så mycket enklare än verkligheten och blev lite ledsen.)

Clap your hands say yeah: ikväll börjar Six Feet Under igen. Äntligen.

Inga kommentarer: