söndag, januari 01, 2006

Jobbar du här eller?!

Ja, just det ja, vi har ju firat in ett nytt år också. Jag firade hemma hos mästerkockarna E och C. Aftonen kan sammanfattas med skrattkrampsanfall och följande citat:

(Vid matbordet:)
C: -Ärligt talat, Erlend såg ju så nördig ut att man nästan fick lust att gå fram och mobba honom.
Jag: -Jag fick lust att göra helt andra saker med honom.
E: -Inte nu, Maggan, vi äter faktiskt!

(I matkoma, framför höjdar teenfilmen Alla Var Där:)
-Vilken film har nu han/hon varit med i?!

(Resten av kvällen, mitt emellan i princip varje annan mening:)
-Ta i trä! (Knack, knack.)

-Äh, kamma dig med en handgranat!

-Jobbar du här eller?! Nä, då så!

Ja, och så drack vi bubbel mitt i raketkriget på St. Knuts torg och jag skymtade min favoritlockhårige dj. Sedan låg jag och C på sängen och försökte sms:a medan E spelade I Wanna Be Adored och andra fina låtar. Sedan blev jag nyårsdeppig när jag skulle gå och lägga mig, som vanligt. Men annars kan rekommendera att fira nyår bakis och övertrött.

Inga kommentarer: