lördag, januari 07, 2006

So tell me what I want

En dag (och en kväll) tills terminen börjar, känner jag mig utvilad och inspirerad? Nej. Jag känner mig som en vrakspillra. Blotta tanken på att planera en lektion känns som ett dåligt skämt. Jag hade tänkt lägga mig tidigt igår kväll, men gick istället ut och drinkade på Volym och Retro med J, M, M och F. Jag ångrar mig inte. Ärligt talat, man kan inte dra in på livets salt för lite sömns skull.

Tittade färdigt på Älskar Dig För Evigt när jag kom hem inatt med förhoppningar om att drömma om Mads Mikkelsen när jag sedan skulle sova. Jag drömde istället om en barndomskompis som just fött barn, så det gick ju rejält snett.

Idag låg jag i dvala framför Conan tills jag orkade släpa my sorry ass ut på stan. Fyndade en mycket fin djuplila klänningsaktig sak som man ska ha byxor under på Sisters för endast 149 pix. Det gav mig en liten kick, faktiskt. Det var på tiden.

Häromdagen återupptäckte jag Aimee Mann. Jag antar att jag köpte hennes Bachelor No.2 strax efter att jag sett Magnolia och minns att jag lyssnade mycket på den då. Med all rätt, visar det sig. Hon är ju fantastisk, en förebild i klass med Beth Orton, Joni Mitchell och PJ Harvey! Kolla här (eller, fixa skivan och lyssna:)

Now that I've met you, would you object to never seeing each other again'?
Cause I can't afford to climb aboard you,
No one's got that much ego to spend.
---ur Deathly

'Cause I'm bailing this town,
or tearing it down,
or probably more like hanging around,
hanging around.
And all that I need now, is someone with the brains and the know-how,
to tell me what I want... anyhow.
---ur Ghost World (kuriosa: Aimee skrev denna med förhoppning om att den skulle komma med i filmen med samma namn. Det gjorde den ej, men den är fantastisk ändå. Filmen också.)

And tell me, would it kill you,
would it really spoil everything,
if you didn't blame yourself, do you know what I mean?
ur Red Vines

Och så kanske den bästa:

And you do,
You really do.
The sex you’re trading up for,
what you hope is love,
is just another thing that
he’ll be careless of.
---ur You Do



Inga kommentarer: