söndag, december 31, 2006

Bokslut

Jag tänker ofta på den där gången i Sex And The City när Carrie säger: When Charles Dickens wrote "It was the best of times, it was the worst of times," I believe he must have been having an affair with his married ex-boyfriend. Okej, inte alls för att jag har haft någon affär med en gift ex-pojkvän; det är känslan jag vill åt. Det är nämligen precis så det här året har varit: de bästa av tider och de sämsta av tider, ofta samtidigt. Det har med andra ord varit skitbra och hemskt, pirrigt och sorgligt, förvirrat och klart, hett och iskallt om inte alltid samtidigt, så om vartannat. Frustrerande och utmattande, givetvis. Men, hey, jag måste någon gång fatta att livet inte är, eller ens ska vara, lätt. Det kan låta simpelt, men ändå tycks jag aldrig inse just det.

Nu är det årets sista dag och jag blir alltid på konstigt humör då. Måste summera lite. Ovanstående var liksom temat för hela året. Här följer lite fler associationer kring 2006: den kallaste och längsta vintern i mannaminne, havet vid Västra Hamnen som tillflyktsort, min födelsedagsfest (extas), Death Cab for Cutie på KB, äntligen kjol, McDonalds i solnedgången med mamma och pappa, skivpoolen, ny dator, midsommar i Bunkeflo, The Radio Dept. på Valborg, maj månad, iPodmani, jobbig längtan, blogorama, svarta hål, sanslösa utekvällar, vin, I’m bringing sexy back, kronisk oro, Pildammsparken, långt hår igen, sena nätter, heta nätter, Köpenhamn i juni, ingen självdisciplin, Stockholm med mamma, middagar på Volym, operation, Malmökärlek, kommunikation, tänk att jag har sett Morrissey ändå, sommarvärme, den perfekta dagen på Kallbadhuset, hej då jobbet, hej Lunds universitet, gamla vänner, nya vänner, Josefine 4-ever.

3 kommentarer:

Anonym sa...

2006 tror jag kommer att gå till historien som ett av de mest omvälvande åren (både positivt och negativt) någonsin, i hela min bekantskapskrets. upp och ner, som sagt, berg- och dalbana så långt man ser.
frida

Ms Johansson sa...

jag kan bara hålla med. så har mina år varit sedan jag fyllde typ 22, men i år var värre än någonsin.

Josefine sa...

jag håller med. det känns på något sätt som att jag blivit vuxen i år. underbar sammanfattning, maggan!