torsdag, december 07, 2006

Kvalitet

Ikväll dränker jag uppsatsångesten i Last Christmas med Wham! Det är ju dags för den nu. Jag skulle vilja att alla glömde bort den roliga videon för ett ögonblick och riktade koncentrationen mot melodin och texten i stället. Båda är ju så vanvettigt sorgliga och sentimentala att man inte kan annat än gråta inombords (eller, för all del, utombords.)

Once bitten and twice shy
I keep my distance
But you still catch my eye

Tell me baby
Do you recognize me?
Well, it's been a year
It doesn't surprise me
(Happy Christmas)
I wrapped it up and sent it
With a note saying
"I love you"I meant it
Now I know what a fool I've been
But if you kissed me now
I know you'd fool me again

Last christmas
I gave you my heart
But the very next day you gave it away
This year
To save me from tears
I'll give it to someone special.

(Jag kan inte fixa in själva låten här, men jag kanske kommer att lära mig hur man gör det. Så länge kan ni ju plocka fram Absolute Christmas eller gå in i närmsta varuhus, där den med all säkerhet håller på att spelas sönder as we speak.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh! den videon var det första jag lade in på min ipod. tips: kolla upp erlend öyes akustiska version. den är riktigt fin.

Ms Johansson sa...

mattias, tack för att du påminde mig om erlends version! jag hörde den på en fest en gång och blev nästan gråtfärdig. (positivt sett, alltså.)