tisdag, december 12, 2006

Årets sista skivpool

Jag borde ha lagt mig för 100 år sedan, men jag tänkte avsluta kvällen med att presentera kvällens skivpool-skiva. Det var alltså min tur att välja musiken den här månaden och valet föll på Grant Lee Phillips coverskiva Nineteeneighties, som innehåller vad jag antar är hans favoritlåtar från (surprise, surprise) åttiotalet. Grant Lee spelar stadstrubadur i Gilmore Girls och har därför för alltid en plats i mitt hjärta. Skivan är lågmäld och fin och innehåller fantastiska versioner av Age Of Consent (New Order), The Killing Moon (Echo and the Bunnymen) och Under The Milkyway (The Church.) Här är hela låtlistan. Jag kan varmt rekommendera skivan.
Det brukar oftast inträffa någon incident när det är min tur att ha skivpool. Första gången tog jag en skiva med bara en bra låt på, sist råkade jag välja världens tristaste gubbskiva och idag, när musiken i mitt tycke var prima, hade jag ett Papphammarögonblick då jag på väg in i vardagsrummet med köpedaimtårta i händerna snubblade över alla mina tusen datorsladdar, varpå tårtan snurrade ett par varv i luften och landade face down på den smutsgråbeige mattan. Fast det gjorde inte så mycket, för det fick mig ändå att skratta så mycket att jag fick kramp i magmusklerna. Och vi åt ju tårtan ändå, eftersom vi är rejäla brudar.

Inga kommentarer: