onsdag, december 27, 2006

Same ol', same ol'

Jag är fortfarande på landet. Vaknar sent, orkar inte klä på mig förrän framåt två-tiden, går skogspromenader, tänker för mycket, fastnar i fel tankar och umgås med de här två karaktärerna (lisa för själen):

Det är få förunnat att ha husdjur med laserblick, I'm just sayin'.

Jag kan för övrigt inte sluta lyssna på Cardigans Long Gone Before Daylight, fastän jag får lite ont i magen av den. Det har jag aldrig fått förut. Men den är också bättre nu än någonsin förr. Jag är inte ensam. Igår kväll när jag kollade på Musikbyrån låg pappa i fosterställning med lurarna på och lyssnade på just den skivan. Mitt hjärta gick itu av den synen.

2 kommentarer:

Agogo sa...

Du skriver mycket om musik. Det är bra. Jag kan inte låta bli att ge dig två tips.

The good, the bad and the queen - med Damon Albarn och Clash gamle bassist Paul Simonon. Lyssna!

http://www.thegoodthebadandthequeen.com/index.php?cat=4&ID=62

Dessutom; John Vanderslice! Börja med att ladda ner låten Exodus Damage. Hämta sedan allt du hittar med honom!

Ms Johansson sa...

oh, musiktips, man tackar! (damon albarn är ju inte fel!) med mitt slöa bredband är tyvärr nedladdning lite av en utopi..