fredag, december 22, 2006

Inte direkt som förra fredagen

Ensam hemma och skrotar runt. Jag lyssnar på musik på hög volym, just nu Mary Lou Lords version av Thunder Road, och har städat vardagsrummet och kryddförrådet. Före: ett kilo kryddor av alla de slag som gick ut runt 1999. Efter: två påsar svartpeppar, en påse vitpeppar, två påsar lagerblad och en påse pepparkakskryddor. Jag planerar att baka en mjuk pepparkaka ikväll. Det är något som inte skulle ha skett om jag vore kvar i Malmö. I mitt huvud är jag inte riktigt här. Jag försöker njuta av stillheten och det går ibland, men oftast är jag inte riktigt närvarande. Jag drömmer mig tillbaka och tänker framåt, ofta på en och samma gång. Jag saknar mina människor.

Fast idag var det ju fint att vakna med denna lilla varelse i sängen:

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mary Lou Lord och Thunder Road visar på gott omdöme. Plus i kanten från mig. Jag önskar att jag också kunde njuta av katter, men jag är så jävla allergisk.

Drygt att inte ha dig här. Kom på att vi kunde tagit en fika idag annars, men det kanske jag skulle tänkt på innan du sjappade. Man saknar inte kon förrän båset är tomt, eller hur det är...

Du kan ju fråga din far angående det där med korna.

Ms Johansson sa...

jag ska fråga min far om det. han verkar rätt avslappnad dock.

fika när jag kommer tillbaka istället!

Josefine sa...

thank you för att internet fungerar hos dig i alla fall!

Ms Johansson sa...

ja, tack och lov! och det är ju något jag utnyttjar...jag går emot strömmen och bloggar mer vid juletid!

Anonym sa...

internettet hos min mamma och pappa är tusen gånger snabbare än mitt. så jag lever inte i internetexil jag heller, så att säga.