onsdag, december 06, 2006

Och nu är det kväll

Några timmar senare och det håller på att slå över i mitt huvud. Jag är hyperaktiv och skriver meningar av typen:

Ev inl med ett citat om vad marknadsföring är (Kotler.) Christian Gröönros är en av förespråkarna av rel. Mark. I sverige. I hans bok…reder han ut begreppet. HÖGLUND. TJÄNSTEFÖRETAG. Eva Bergstedt?

Eller meningar? Det där är knappast en mening. Jag skriver inte ens meningar! Och jag skriver dem dessutom utan att knappt ha läst källorna jag refererar till. Det är en liten ovana jag har, skriva först och läsa sedan. Bra där!

Jag lyssnar dock på rasande bra musik under tiden som jag gör bort mig akademiskt. Min playlist för den senaste timmen:

I Was Just Thinking - Teitur
To Be Myself Completely - Belle & Sebastian
I've Been Delivered - The Wallflowers
Amy - Ryan Adams
Slope Song - The Essex Green
I Am Trying To Break Your Heart (ja, det är sant!) - Wilco
People Like Us - The Legends
Crazy Life - Toad The Wet Sprocket (?!)
Invasion - Nicolas Makelberge
Filthy/Gorgeous - Scissor Sisters
I Will - Radiohead
Let's Just Laugh - Lemonheads

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Maggan! Du påminner mig om hur underbar glad jag är över min nya livssituation som deltidsarbetande. Det är fantastiskt att inte plugga längre. Jag tror det känslan kan hålla rätt länge sålänge man inte börjar heltidsarbeta.

Kämpa på, kram m

Josefine sa...

jag kan säga att till och med ett heltidsjobb känns bättre än att skriva uppsats/artikel!

Ms Johansson sa...

tja, just nu känns tanken på att äta glas roligare än att skriva artikel. men jag är ändå glad över att ha ett friare liv (rent fysiskt i alla fall) och över att min hjärna får jobba lite igen. allt har sina för- och nackdelar.