tisdag, augusti 08, 2006

3..6..9..sekunder av ljus

Lättnaden som följer när man har ringt jobbiga samtal till till exempel doktor och (ex-)chef (äh, just det samtalet var inte så jobbigt egentligen, jag bara avskyr att prata i telefon med folk som inte är, eller skulle kunna bli, mina vänner) leder nästan alltid till shoppingrus. En kort tid av något som nästan liknar sorglöshet infinner sig innan man inser att problemen inte är borta, utan bara på behörigt avstånd. Man kan hinna köpa mycket under den korta tiden.

Idag blev det:

*Ett smalt, rött lackskärp.

*En fynd-topp på Combination - butiken som verkligen menare REA! när de har rea. Alla Triple5Soul-toppar för 100 kronor styck. Min hade kostat 499 pix. Jag älskar sådant.

*En ägg- och tomatmacka och en kopp kaffe.

*En Hot Chip-skiva och en Bruce Springsteen-skiva (tipsskiva!). En märklig kombination, kan tyckas. Något gammalt, något nytt,(inget lånat, inget blått.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nebraska? Kalas! Glöm bara inte att ge den mer än en chans. Det är lätt en av dom bästa skivorna jag har.

Ms Johansson sa...

japp, nebraska! jag litar blint på ditt ord! klart jag ska ge den flera chanser, det måste man ju. det ska bli spännande. jag är bara glad att jag har börjat ta itu med bruce nu. sedan följer bob dylan, neil young och lite andra giganter jag aldrig orkat ta tag i (eftersom de släppt så mycket.)